Hlavné úlohy školy v šk. roku 1996/97

Školský rok 1995/96 bol pre našu školu v komplexnom hodnotení opäť úspešný. K splneniu úloh, ktoré sme si určili, prispela dobrá práca veľkej väčšiny učiteľov, prevažne zodpovedný prístup vedúcich učiteľov PK, koncepčná práca výchovnej poradkyne, skvalitnila sa práca v RZ a aj študentská rada ukázala snahu i schopnosť riešiť problémy, ak sa im podá pomocná ruka.

Nový školský rok 1996/97 bude prebiehať opät v zložitom období, keď školstvo zostáva naďalej celoštátnym problémom. Nájsť optimálnu a definitívnu koncepciu školstva je základným a nosným problémom, ktorého vyriešenie bude znamenať konsolidáciou nášho školstva. Ujasňujú sa predstavy o tom, akým smerom sa má uberať výchovno-vzdelávací systém Slovenskej republiky, aby sa dokázal vyrovnať s predpokladanými požiadavkami, ktoré hospodársky a politický vývoj štátu môže klásť na obyvateľov Slovenska v blízkej i vzdialenejšej budúcnosti.

Gymnázium na Poštovej ul. 9 v Košiciach má v tomto školskom roku, ako sme už uviedli, 17 tried a pre 565 žiakov zabezpečuje v rámci možností kvalitný výchovno-vzdelávací proces. V celkovom počte sú zahrnutí 2 žiaci AFS a 5 žiakov, ktorí 3. ročník absolvujú na školách v USA. Dvaja žiaci majú prerušené štúdium. Všetkým nám je zrejmé, že efektívnosť školy je priamo závislá na budúcej úspešnosti absolventov v živote, na schopnosti školy vychovávať adaptabilného a kreatívneho jedinca. Na zmeny zamerania a orientácie našej školy zatiaľ nie sú dôvody. "Image" školy tvoria dlhodobo dosahované výborné výsledky našich študentov v príjmaní na VŠ i v rôznych vedomostných súťažiach, čo samozrejme ovplyvňuje i veľký záujem o štúdium u nás. Preto, aby sme aj v budúcnosti obstáli a obhájili svoje pozície naďalej budeme zvýšenú pozornosť venovať:

  1. Vysokej odbornosti výchovno-vzdelávacieho procesu profesionálnosťou všetkých vyučujúcich.
  2. Tolerantnosti názorového, kultúrneho a sociálneho vedomia, a tým aj k uvedomelej disciplíne žiakov a učiteľov.
  3. Dôrazu na pestovanie národného povedomia, na výchovu k hrdosti na vlastný národ, na slovenskú históriu, na vlastné mesto a školu.
  4. Skvalitňovaniu spolupráce medzi rodičmi a školou.
  5. Zvyšovaniu enviromentálneho vedomia žiakov prostredníctvom vyučujúcich predmetov.
  6. Zlepšovaniu materiálno-techického vybavenia školy, modernizácii a estetizácii priestorov, v ktorých žiaci i učitelia trávia značnú časť dňa.
  7. Podpore talentovaných žiakov, ktorí sa zapájajú do premetových olympiád a šíria dobré meno školy.
  8. Družobným vzťahom medzi našou školou a školami v zahraničí.

Späť


Last update 17 Jan, 1997 by Peter B0DíK